forman PS

Metalex datuje svou historii od roku 1969, kdy započal s výrobou sportovních a závodních automobilů a s jejich úpravami. Jméno je odvozeno od metalizace, nové metody ochrany ocelových konstrukcí, kterou si vydělával nezbytné prostředky pro svou činnost. Záhy si získal solidní renomé. Prvním vozem byl převzatý projekt okruhové cestovní Škody 1000 MB Studio B5. Nejvíce však značku v polovině sedmdesátých let proslavily otevřené a formulové vozy. Metalex stál rovněž u zrodu autokrosu a první buggy MTX Škoda vzbudila v roce 1970 velkou pozornost. V kategorii cestovních vozů následovala řada okruhových speciálů Škoda a Lada. Výjimečný byl prototyp MTX 160 RS (6 - 03) kombinující upravený skelet Škoda Garde s motorem Lada 1600 (1984). Zmínku jistě zaslouží také skutečnost, že Metalex vyráběl také silniční i terénní motocykly. Po roce 1989 se z bývalého účelového zařízení svazarmu stala soukromá společnost MTX RS s. r. o..

 

Na Pražském autosalonu 1991 byl senzací jediný český supersportovní automobil MTX Tatra V8. Prestižní vůz výjimečných tvarů s razantními jízdními vlastnostmi pohání vidlicový osmiválec Tatra s objemem 3919 cm3 a výkonem 160, v ostré verzi 225 kW / 6000 min-1. Zrychlení z 0 na 100 km / h za 6,2 resp. 5,6 s je, stejně jako maximální rychlost 246 nebo 265 km / h, výmluvné. Tento klenot vznikl v pouhých čtyřech exemplářích.

Oproti Tatře vyhlíží MTX Roadster, kabriolet vyráběný na bázi Škody Favorit, jako klidný berának. Designový návrh Václava Krále. S výrobou kabrioletů má MTX bohaté zkušenosti, na jejichž počátku stála otevřená verze Rapidu a z nich těží i MTX Felicia kabrio.

       

 

Srovnání technického průkazu Roadsteru s Favoritem

    Favorit MTX Roadster

rozměry

 délka

3815 mm

shodná

 

 šířka

1620 mm

shodná

 

 výška

1415 mm

1310 mm

hmotnost

 pohotovostní

875 kg

920 kg

 

 užitečná

450 kg

300 kg

 

 celková

1325 kg

1220 kg

 

V posledních letech se firma s 80-ti zaměstnanci ve svých dvou výrobních provozech zaměřila na výrobu otevřených vozů cabrio, vozů pro volný čas typu off-road, stavbu závodních automobilů a v neposlední řadě také na úpravy osobních a nákladních automobilů na rozličné užitkové a speciální verze včetně speciálních doplňků.

na začátek stránky

 
 
Škoda Forman PS