forman PS

Každému novému autu továrna věnuje tisíce hodin vývoje, počínaje prvními nákresy až po poslední stovky testovacích kilometrů. Během této doby se radikálně mění technické vlastnosti i vzhled. Důkazem je i tata Bertoneho skice:

Toto je jeden z posledních prototypů Favoritu s číslem 780. Ještě že fáčko 781 vypadá tak jak ho známe taď...

Každá automobilka vyvíjí své auto i po jeho představení veřejnosti. Většinu výsledků mají potom možnost ocenit majitelé později vyrobených vozů. Ovšem některé nápady jsou i přes svoji nepopiratelnou genialitu předem určeny k záhubě. Ať je to přílišnou složitostí výroby vyžadující nepoměrně finančních prostředků (jako tomu bylo u studie Favorit sedan, na níž se podílel známý designér Václav Král) nebo povahou trhu, který by nenašel dostatek zájemců. Mnoho prototypů ale mělo automobilce přilákat jen pozornost, nikdy se u nich neuvažovalo o sériové výrobě. Ať tak či onak, časem se tyto studie zakonzervují a zaparkují v depozitáři automobilky, nebo se zájemcům ukazují v museích.

Právě favorit sedan doplatil na tehdejší finanční situaci ve Škodovce

 

Škoda Favorit 136 L Coupé (1988)

Třídveřový čtyřmístný vůz, karosérie kupé, motor vpředu a pohon předních kol. Prototyp, který nebyl zařazen do sériové výroby. Řadový čtyřválec OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm, zdvih 72 mm, kompresní poměr 9,7, dvojitý karburátor Pierburg, výkon 46 kW (62 koní) při 5000 ot/min. Pětistupňová převodovka, maximální rychlost 160 km/h a zrychlení na stovku za 14 s.
 

       

Uvažovalo se i o výrobě verze odvozené z pick - up a určené pro volný čas. Realizovaná nebyla, ale na stejné myšlence je založené Škoda Felicia Fun.

na začátek stránky

 
 
Škoda Forman PS