forman PS

Své kvality Favorit dokazoval i na mezinárodních soutěžích, kde navázal na úspěchy nejdříve motocyklů a automobilů L & K a poté i na poválečné účinkování vozů Škoda. Favorit měl těžkou pozici, protože nahrazoval mimořádně úspěšný vůz ryzí soutěžní krásy - Škodu 130 RS.  Sportovní modifikace vyjela v roce 1989. Favorit byl i nadále limitován objemem pouhých 1300 cm3, ale pečlivě vyvíjenými jízdními vlastnostmi dokázal i s výkonem mírně nad 100 kW potvrzovat pověst škodovky jako nejlepší třináctistovky na světě. Přes náročné milníky v podobě Švédské rallye, Portugalské rallye, Rallye Akropolis, Rallye 1000 jezer, Australské a Katalánské rallye a RAC rallye vedla cesta značky Škoda k vítězství. Sezonou 1994 se Favorit loučil se svou bohatou sportovní kariérou a bylo to loučení vskutku nezapomenutelné; korunované celkovým vítězstvím ve třídě F 2 v poháru FIA Zone Championship a absolutním prvním místem týmu Škoda Motorsport v poháru FIA World 2 - litre Cup.

 

 

Škoda Pick-Up Free Style 1.3, typ 787,

Dvoudveřový jednomístný závodní automobil, motor vpředu a pohon předních kol. Závodní vozy pro národní okruhové závody Pick-Up Free Style připravovala firma Autospectrum 2000 Mariánské Lázně. Základem byl vůz Pick-Up odvozený z modelu Favorit, u kterého byla ložní plocha zakryta speciálním plastovým dílem. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1289 cm³, vrtání 75,5 mm a zdvih 72 mm, komprese 12,0, výkon 78 kW (106 koní) při 7000 ot/min. Šestistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, hmotnost asi 750 kg, spotřeba 10 litrů/100 km a maximální rychlost 195 km/h.
Národní okruhové závody Škoda Pickup Free Style se pořádaly od roku 1994. Původně se jich zúčastňovaly vozy Favorit Pick - up, později Felicia Pickup. Objem motoru byl záhy zvýšen na 1,5 litru.

I nyní Favorit bojuje o přední příčky na domácích podnicích:

na začátek stránky

 
 
Škoda Forman PS