forman PS

Návštěvní kniha stránek "formanPS.wz.cz"

« nejnovější 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 nejstarší » 

Honza (@ ,  www) napsal(a) 01.12.2005 v 20:50 :
Tak na STK sem se ptal, ale nebyli mi schopni dat presnou informaci, odkazovali se na technicak apod.
Chci se zeptat jeste na neco, da se nekde sehnat puvodni prirucka (navod k pouziti), ktera se davala pri koupi noveho Favoritu? Predesilam, ze mam Forman Silver line r.v. 93
Koupil sem si nejakou knizku Skoda Favorit - Jak na to, ale ta je dle meho nazoru delana na starsi typ Favorita, coz je mne celkem na nic...
Diky za info

 admin  Pavel PS (@ , www) napsal(a) 02.12.2005 v 10:17 :
Taky mám ten pocit, že knížky na kutění Favorita jsou spíše pro ty starší modely. Ale návod k obsluze je ke stažení na oficiálních stránkách Škoda Auto.

Honza (@ ,  www) napsal(a) 06.12.2005 v 16:33 :
Dík za radu, Návod k obsluze jsem si už stáhnul...
Chci se zeptat ještě na něco, jak Vám funguje vyhřívání zadního skla u Formana? Mám ho jenom chvilku, ale zdá se mně, že když je sklo kompletně zamlžené a zapnu vyhřívání, tak to strašně dlouho trvá, než se odmlží a navíc se neodmlží úplně po celé ploše, kde jsou ty vyhřívací proužky. Je to u Formanů normální nebo je chyba konkrétně u mého auta?
Díky za info

Honza (@ ,  www) napsal(a) 06.12.2005 v 17:24 :
tak sem tu ještě s jedním dotázkem, díval sem se do toho Návodu k obsluze a uvádějí tam, že jedíny motor s řízeným katalyzáorem byl o výkonu 40 kW (je to ke konci přiručky v kapitole Údaje o motoru). A tady sem se dočetl, že poslední motory s řízeným katalyzátorem měly výkon 50 kW. Co si mám vybrat? :-)
Jo a ještě je tu uveden jeden motor s řízeným katalyzátorem, který má karburátor (Š 781.135E), je to možné? Myslel sem, že řízený katalyzátor může být jenom u stříkaček...
Dík za vysvětlení

 admin  Pavel PS (@ , www) napsal(a) 06.12.2005 v 21:48 :
to Honza: k tomu vyhřívání zadního okna: asi je to subjektivní, ale i mně přijde že to dlouho trvá, než se sklo odmlží, přeci jen je to staré auto a technologie jdou ku předu mílovými kroky. Ty proužky jsou na okně normálně vidět, jsou to takové tenké hnědé linky. Pokud se Vám neodmlžuje celé okno, může být nějaká linka poškozená (poškrábaná nákladem...), mně takhle nevyhřívá půl okna, zkoušel jsem to opravit (vodivým lakem z obchodu pro elektroamatéry), ale nepovedlo se. Viděl jsem na to prodávat speciální přípravek, ale stál hodně, přesně už si nepamatuju, tak jsem to vzdal.<br>
Verze 50 kW se vstřikem se dělala, ale moc se neprodávala, asi to nebyl nejlevnější motor, rozšířená byla ta 40 kW verze. Že není v návodu, může být způsobeno dobou vydání té příručky, možná se zrovna ten motor nedělal, nechci kritizovat, ale shánět takovéto staré informace u Škoda Auto není nejlepší způsob. A na ten řízený katalyzátor u el. karburátoru se podívám až bude troška času, nikdo není neomylný :-)

 admin  Pavel PS (@ , www) napsal(a) 11.12.2005 v 14:36 :
Takže u motoru Š 781.135 E byl použit elektronický karburátor Pierburg a díky němu i řízený katalizátor. Tento motor může být používán pouze s bezolovnatým benzínem. Jeho výhodou jsou příznivější hodnoty exhalací. Podle mě je to vývojový stupínek mazi motory s neřízeným katalizátorem a motory se vstřikováním.
Takže to mám na stránkách dobře :-)

Honza (@ ,  www) napsal(a) 15.12.2005 v 18:07 :
Tak to v poho, dík za vysvětlení.
Chci se zeptat ještě na něco. Mám Formana s katalyzátorem a jezdím na plyn.
1) Plní v tomto případě katalyzátor nějakou funkci?

2) Obecně se doporučuje nevyjíždět nádrž do poslední kapky, aby nedošlo k poškození katylazátoru, mělo by se to dodržovat i u plynu, nebo nemusí?

Díky za odpovědi

Máňa (@ ,  www) napsal(a) 04.01.2006 v 17:11 :
Ahoj Honzo. Myslím, že katalyzátor funkci plní. Nádrž se nesmí vyjíždět do prázdna jak na benzín tak ani na plyn.

Jirka (@ ,  www) napsal(a) 11.01.2006 v 19:14 :
Našetřil sem si na Formana něco okolo 35k, což se mi zdá tak akorát.. chtěl bych ročník 93/94 a studuju všemožný stránky, abych o tom zjistil co nejvíc. Jenže pořád mě matou motory. Neví tady někdo jak to s nima je? Například jsem nenašel motor, kterej má označení 135 a k tomu 50kW, přitom v inzerátech sem narazil na 135GLXi a u toho nápis 50kW. Pak mě taky vrtá hlavou, že ono to vstřikování vlastně nemusí bejt o nic lepší než karburátor, ne? Myslim tim ve výsledku, byla to asi raná verze, že... Takže uvažuju, že karburátor bude mít o něco větší spotřebu, ale zase jestli je vstřikování poruchový, tak co by se potom vyplatilo.. A když už sme u toho... v roce 1993/1994 se vyráběly dva druhy formana... Jeden má karburátor a výkon 50kW a druhej má vstřikování a 50kW (dělali se v týhle době i motory se 40kW, teda aspoň myslim) no a jak je od sebe poznám? Samozřejmě bych chtěl 50kW, ale jak už sem psal, nevim co je vlastně lepší, jestli karburátor, nebo vstřikování

Jirka (@ ,  www) napsal(a) 12.01.2006 v 18:52 :
Jo... a ještě by mě zajímaly dvě věci. Ví někdo kolik přesně je místa vzadu (na délku i na šířku) pokud sklopím zadní sedačky? A když je vyhodim úplně? No a ještě mě zajímá, kolik je místa když sklopim přední sedačky na úroveň zadních, neboli jak dlouhý je místo, který škodovka sama udává jako místo pro ležení? Měřim 195cm, takže mě to celkem zajímá.

 admin  Pavel PS (@ , www) napsal(a) 12.01.2006 v 21:43 :
Jíro, k těm motorům: 135 je označení motoru a GLX je stupeň výbavy (lepší, pak bylo ještě chudší LX, u starších favoritů LS / L), to i by mělo znamenat vstřikování, bylo od BOSCHe jednobodový, zkušenosti s ním nemám, ale co jsem slyšel, tak je oprati karburátoru úspornější a pružnější v nižších otáčkách. Nevýhodou budou případné opravy. Samozřejmě se dělali i 40 kW motory, dokonce jsem četl že jich bylo víc než 50 kW. Poznáš to asi nejlíp podle techničku, karosérii se nelišili, ale určitě si přečti moje stránky, hlavně sekce technické údaje a historie řady Favorit snažil jsem se je psát co možná nejpřehledněji a podklady jsme na ně sháněl dost dlouho.
Zavazadlový prostor je slušný, promiň měřit ho nebudu, na to je moc zima. Já mám 191 cm a ve Felicii combi, s Formanem prostorově srovnatelná, jsem se vyspal.

máňa (@ ,  www) napsal(a) 14.01.2006 v 11:26 :
Já ve formanovi celkem často spávám a délke je přibližně 198 - 204cm. Záleží jak posuneš přední sedadla:)

Víťa (@ ,  www) napsal(a) 17.01.2006 v 16:38 :
To má fakt 204cm?No já teda nevím, mám vzadu tubu, takže je nesundávám!

Jirka (@ ,  www) napsal(a) 17.01.2006 v 22:27 :
Mluvíš o sedačkách upravených do lůžka a nebo o kufru při sklopených sedačkách? Protože teď se mi asi naskytla dobrá příležitost pro koupi feldy, ale ne kombíka, což mě sice trošku vadí, ale zase ta nabídka je naprosto bezvadná... Takže pokud by to bylo na sedačkách, tak by to mělo bejt ve feldě stejný jako ve formanu, že?

Víťa (@ ,  www) napsal(a) 18.01.2006 v 07:59 :
O co je feldy lepší než Forman třeba?Nemyslím 1,6, tam už je patrnej rozdíl, ale jinak?!Raději bych posledního formana z 1995 než felddu třeba z 1998. Ty po roce 2000, to už je asi jiná káva!

« nejnovější 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 nejstarší » 



na začátek stránky

 
 
Škoda Forman PS